اتریوم

یازار :

+0 به یه ن

اتریوم (ethereum)

از دیگر ارزهای بازار کریپتو کارنسی (crypto currency) می توان از اتریوم نام برد . اتریوم که هم اکنون دومین ارز در کوین مارکت کپ می باشد بعد از بیت کوین بیشترین ارزش بازار را دارا است . تقریبا بعد از بیت کوین معروف ترین ارز بازار ارزهای دیجیتال و کریپتو کارنسی اتریوم می باشد . اتریوم را به نوعی می توان نسل دوم ارزهای دیجیتال در نظر گرفت . از این حیث که برخی ایرادات بیت کوین را برطرف کرده و برخی قابلیت های جدید به ان افزوده می شود . این ارز که اصطلاحا منتسب به روسیه می باشد و سازنده ان ویتالیک بوترین می باشد از اعتبار بالایی در این روزهای بازار برخوردار است . قابلیت ویژه ای که اتریوم را از بیت کوین متمایز می کند قابلیت قراردادهای هوشمند ان هست . قرارداد هوشمند که در داد و ستدهای مجازی به کار می رود بدون حضور هیچ نهاد یا واسط سومی بین خریدار و فروشنده ضمانت خرید و انتقال پول را ایجاد می کند . از این رو این روزها بسیاری از ای سی او ها را شاهد هستیم که بر پایه ی اتریوم توکن های خود را پیش فروش و عرضه می کنند . در واقع ان ها از قابلیت قرارداد هوشمند اتریوم بهره می برند . ای سی او ها خود داستانی متفاوت دارند که در مقاله و سرفصل مربوطه به ان خواهیم پرداخت .

قابلیت تراکنش های اتریوم از بیت کوین بسیار سریع تر است و تعداد تراکنش بیشتری را می تواند انجام دهد به دلیل این که زمان بلاک اتریوم هر 15 ثانیه هست ولی در بیت کوین هر 10 دقیقه .

بلاک های پاداش اتریوم هر سال تقسیم می شوند ولی بیت کوین هر 4 سال . اما در واقع اتریوم و بیت کوین اهداف تشکیل شدنشان کاملا متفاوت است و نمی توان ان ها را دقیقا رقیب هم به حساب اورد بلکه هر کدام برای هدفی ساخته شده اند . بیت کوین یک ارز دیجیتال پایدار است ولی اتریوم برای هوشمند سازی قراردادها ساخته شده است .

اتریوم که ان را اصطلاحا اتر هم خطاب می کنند بر پایه بلاک چین طرح ریزی شده است و یک ارز رمزنگاری شده ی غیرمتمرکز می باشد و قابلیت استخراج شدن و ماین شدن را دارد و اساسا با دولت ها و نهادهای وابسته همکاری ندارد . نماد این ارز دیجیتال در کوین مارکت کپ eth می باشد .


  • [ ]