خبر مونرو

یازار :

+0 به یه ن

خبرهای بیت کوین

یازار :

+0 به یه ن

بیت کوین

این روزها واژه ای تازه مطرح شده است به نام بیت کوین (BITCOIN) . . . .  اما واقعیت چیست . . . در جهان در حال توسعه فناوری و ارتباطات تکنولوژی های جدیدی پا به عرصه ظهور می گذارند و این بار نظام مالی و بانکداری سنتی مورد هدف قرار گرفته است . ارزهای دیجیتال یا اصطلاحا ارزهای رمزپایه ارزهایی مجازی هستند که به صورت یک کد و بدون هیچ پشتوانه ای می باشند و به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم بندی می شوند . ارزهای دیجیتال یا cryptocurrency به مجموعه ی تمام این ارزهای گفته می شود و بیت کوین که خود یکی از این ارزها می باشد به عنوان شاخصی برای این ارزها می باشد.

بیت کوین یک ارز رمزپایه به صورت غیر متمرکز می باشد که به صورت متن باز بر پایه ی بلاک چین قرار گرفته است. سازندگان بیت کوین ناشناس هستند و تنها با یک اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو شناخته می شوند و هیچ اثر از ان ها نیست.

بلاک چین از زنجیره ای از گره ها تشکیل می شود که برای تایید صلاحیت یک عمل به تایید بیشتر از پنجاه درصد گره ها نیاز دارد.

بیت کوین و تراکنش های ان به صورت یک دفتر غیر متمرکز می باشد که با تایید شدن توسط گره ها که این روزها اصطلاحا به اسم ماینرها میشناسیم مورد تایید قرار می گیرند و ماینرها برای این کمک به تایید تراکنش ها پاداش ریافت می کنند و اصطلاحا مقداری از بیت کوین های استخراج نشده به ان ها تعلق می گیرد. به مرور و با بالا رفتن سختی شبکه میزان پاداش تعلق گرفته نیز کاهش می یابد.

برنامه بیت کوین به صورت متن باز یا اپن سورس می باشد به گونه ای که یک تیم توسعه دهنده با فعال شدن بر روی ان می توانند خصوصیات جدید و مثبتی برای رشد ان ارائه دهند نظیر کیف پول برای سیستم عامل های مختلف و تلفن های همراه و کاهش کارمزد تراکنش ها و ……..
اما چه چیزی باعث ارزش گذاری بر روی بیت کوین می شود؟ ارزش گذاری بر روی بیت کوین فقط و فقط اقبال بازار می باشد و این که مردم در جامعه بابت مقدار مشخصی از بیت کوین چه کالایی را حاضرند واگذار کنند و ان کالا قیمت دلاری اش بررسی می گردد و بیت کوین معادل دلار قرار می گیرد. اما این توضیح توضیحی بسیار عامیانه بود برای فهم بهتر داستان …..
در واقع بروکرها و اکسچنج هایی هستند که در ان ها شما می توانید برای خرید و فروش بیت کوین سفارش بگذارید و در واقع عرضه و تقاضا تعیین کننده ی قیمت بیت کوین و سایر ارزهای مجازی می باشد .


اتریوم

یازار :

+0 به یه ن

اتریوم (ethereum)

از دیگر ارزهای بازار کریپتو کارنسی (crypto currency) می توان از اتریوم نام برد . اتریوم که هم اکنون دومین ارز در کوین مارکت کپ می باشد بعد از بیت کوین بیشترین ارزش بازار را دارا است . تقریبا بعد از بیت کوین معروف ترین ارز بازار ارزهای دیجیتال و کریپتو کارنسی اتریوم می باشد . اتریوم را به نوعی می توان نسل دوم ارزهای دیجیتال در نظر گرفت . از این حیث که برخی ایرادات بیت کوین را برطرف کرده و برخی قابلیت های جدید به ان افزوده می شود . این ارز که اصطلاحا منتسب به روسیه می باشد و سازنده ان ویتالیک بوترین می باشد از اعتبار بالایی در این روزهای بازار برخوردار است . قابلیت ویژه ای که اتریوم را از بیت کوین متمایز می کند قابلیت قراردادهای هوشمند ان هست . قرارداد هوشمند که در داد و ستدهای مجازی به کار می رود بدون حضور هیچ نهاد یا واسط سومی بین خریدار و فروشنده ضمانت خرید و انتقال پول را ایجاد می کند . از این رو این روزها بسیاری از ای سی او ها را شاهد هستیم که بر پایه ی اتریوم توکن های خود را پیش فروش و عرضه می کنند . در واقع ان ها از قابلیت قرارداد هوشمند اتریوم بهره می برند . ای سی او ها خود داستانی متفاوت دارند که در مقاله و سرفصل مربوطه به ان خواهیم پرداخت .

قابلیت تراکنش های اتریوم از بیت کوین بسیار سریع تر است و تعداد تراکنش بیشتری را می تواند انجام دهد به دلیل این که زمان بلاک اتریوم هر 15 ثانیه هست ولی در بیت کوین هر 10 دقیقه .

بلاک های پاداش اتریوم هر سال تقسیم می شوند ولی بیت کوین هر 4 سال . اما در واقع اتریوم و بیت کوین اهداف تشکیل شدنشان کاملا متفاوت است و نمی توان ان ها را دقیقا رقیب هم به حساب اورد بلکه هر کدام برای هدفی ساخته شده اند . بیت کوین یک ارز دیجیتال پایدار است ولی اتریوم برای هوشمند سازی قراردادها ساخته شده است .

اتریوم که ان را اصطلاحا اتر هم خطاب می کنند بر پایه بلاک چین طرح ریزی شده است و یک ارز رمزنگاری شده ی غیرمتمرکز می باشد و قابلیت استخراج شدن و ماین شدن را دارد و اساسا با دولت ها و نهادهای وابسته همکاری ندارد . نماد این ارز دیجیتال در کوین مارکت کپ eth می باشد .


bitcoin news

یازار :

+0 به یه ن

Learn more about basic password currencies

Bitcoin
What is Betquin Beethoven and what does it support?
In the past, fiat money or paper money that was affiliated with governments and banks had reliance on golds and GDP, which depended on the economy of a country, and they were reliant on them.
But now Bitcoin has no ownership of a country and a particular institution, and on this basis there will be no backing like traditional backing.
But what does Bitcoin value?
The market’s luck, that is, the supply and demand and the expansion of its applications at the community level, are pricing on Bitcoin. So that a person in the community is ready for a unit of bitcoin, whether the product or the amount of fiat money, and receive a bitcoin before it. Now that the emerging Cripto Carnet market has very little stability and fluctuations, over time, prices are expected to fluctuate less. On the other hand, the market for cryptocrine is on the rise and is expected to grow well over the next few years, and investors will come up with good profit outlook, which will provide the currency itself in the community.


  • [ 1 ]