ارز دیجیتال

یازار :

+0 به یه ن

ارز دیجیتال (crypto currency)

بحثی که این روزها بسیار مطرح گردیده است ارزهای دیجیتال یا ارز مجازی و یا با توجه به ترجمه و معادل انگلیسی آن ارز رمزپایه یا رمز ارز (رمزینه ارز) می باشد . ساز و کاری که عده ای از آن تحت عنوان جایگزین فیات مانی و پول های کاغذی یاد می کنند.

اما ارز دیجیتال چیست ؟

طبق نظر کارشناسان در آستانه انقلاب صنعتی چهارم قرار داریم . انقلابی که این بار نظام مالی را هدف قرار داده است .

در ابتدای قرن بیست و یکم، از این قرن تحت عنوان عصر ارتباطات یاد می شد . اما طولی نکشید که در سال ۲۰۰۹ ساتوشی ناکاموتو با بهره گیری از تکنولوژیبلاکچین عصر جدیدی را پایه ریزی کرد . خلق بیت کوین دنیای جدیدی را به وجود آورد . شاید در آن ایام هر کس با بیت کوین و مباحث پیرامون آن آشنا می شد خیلی جدی برخورد نمی کرد، اما گذر زمان و رشد قیمتی نجومی بیت کوین به خصوص در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی بیت کوین را به دنیا معرفی کرد . پس از آن میل به سرمایه گذاری در این مارکت شدت گرفت . سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری به سمت آلت کوین ها که قیمت پایینی داشتند جذب شدند . آلت کوین هایی که به مرور هر کدام سعی کردند با پلتفرم جدیدتر و اهداف جدیدتر جایی را در این مارکت برای خود باز کنند، اما بیت کوین کماکان پرچم دار است .

استخراج ارزهای دیجیتال

گسترش سیستم های استخراج و ماین و مطرح شدن صنعت استخراج , سرمایه گذاری در مارکت ارزهای دیجیتال افزایش داد. به گونه ای که برخی از سرمایه داران برای پشتیبانی برق فارم های ماینینگ، نیروگاه خریداری نمودند. شرکت هایی نظیر بیت مین و …. نیز در عرصه تولید اسیک ها و سیستم های مختص ماین فعالیت گسترده ای را انجام می دهند.

کاربردی شدن بیت کوین

گسترش دستگاه های خودپرداز بیت کوین در سراسر دنیا نقد شدن بیت کوین را تضمین کرد. ورود تاجران به این عرصه و انجام داد و ستد با ارزهای دیجیتال از دستاوردهای این مارکت هست . پذیرش ارزهای دیجیتال توسط سایر کسب و کارها نیز کاربرد استفاده آن را بیشتر نمود. پیش بینی می گردد تا سال ۲۰۲۱ یک میلیارد نفر درگیر ارزهای دیجیتال باشند . قطعا افزایش تقاضا در این بازار رشد قیمتی کوین ها و ارزش مارکت را در پی خواهد داشت . این مارکت اعتبار خود را از اقبال مردمی و میزان عرضه و تقاضا به دست می آورد .


  • [ 1 ]